neděle 29. ledna 2017

Jak to funguje na matrice?

Holky, popravdě… veděly jste, že matrika je hned druhá věc, kterou byste měly řešit při plánování svatby? Ne? Věřte nebo ne, to je naprosto normální :D Tou úplně první je samozřejmě volba místa. Jakmile si však vyberete své vysněné místo pro svatební obřad, pak je na řadě matriční úřad. Bohužel, bez matriky se svatba prostě uskutečnit nemůže...

Právě termín a čas své svatby (resp. svatebního obřadu) domlouváte s matrikářkou - od toho se pak odvíjí ostatní plánování.
(Pozn. Rozhodně teď nechci znít moc feministicky, ale přiznejme si, že 95% všech matričních úředníků v naší zemi jsou ženy, takže proto rovnou říkám matrikářka :))
Jestliže Vám tedy záleží především na specifickém termínu a víte, že Vaše vysněné místo je místem oblíbeným pro konání těchto akcí, určitě nezahálejte a rezervujte si termín na matrice klidně i rok dopředu. Pokud si nejste jisté, minimálně se informujte.

V poslední době jsou pro konání svatby stále oblíbenější místa odlehlejší. Například v přírodě v lese či na louce nebo někde na statku. Jak si v tomhle případě poradit s hledáním své matrikářky? Vždy kontaktujte obecní či městský úřad v katastrálním území daného místa - na většině online mapách je katastrální hranice vyznačena. Matričním úřadem je pak buď právě úřad obecní/městský nebo v případě menších obcí pak zpravidla větší úřad v sousedním okolí. Nebojte se zeptat :)

http://www.pavlikovi.com/blog/2016/03/06/lesni-svatebni-inspirace/

Než budete matrikářku kontaktovat, mám pro Vás pár tipů :) Je dobré mít alespoň představu o tom, zda-li chcete mít venkovní svatbu či Vám postačí obřadní místnost a mějte v záloze minimálně dva další termíny. Pokud by se stalo, že by Vaše datum již bylo zamluvené, zabookujte si předběžně termín jiný. Jestliže se tak stane dostatečně včas, nemusí to být nutně závazná rezervace a současně budete mít dostatek času na další přemýšlení :) Samozřejmě je pak vhodné, abyste co nejdřív termín a čas napevno potvrdili nebo naopak uvolnili pro další snoubence. 
 
Co se týče osobní schůzky s matrikářkou, vše je na domluvě přímo s ní po rezervaci termínu. Většinou ale stačí tak 1-2 měsíce před svatbou. Dle zákona byste měli na úřad přijít oba dva, mít s sebou potřebné doklady a mít vyplněné a podepsané potřebné formuláře, které Vám matrikářka připraví na místě:
  • Dotazník o uzavření manželství
  • doplňující informační dotazník
  • Žádost o uzavření manželství mimo místo nebo mimo čas (ten se vyplňuje v případě, že si vyberete svatbu mimo obřadní místnost nebo mimo den v týdnu, který je určený zastupitelstvem/radou obce/města jako den určený pro obřady)
Délka konzultace je individuální a závisí na mnoha faktorech, ale počítejte, že se zdržíte přibližně 30 minut.

Na závěr mám pro Vás ještě jeden malý soukromý tip :D Bez nás matrikářek opravdu nemáte šanci se legálně vdát... musíte se s tím smířit :D
Ráda bych Vás tímto vyvedla z omylu, že:

MATRIKÁŘKA = ÚŘEDNÍK = NEPŘÍJEMNÁ OSOBA ZA STOLEM

Svou práci bereme jako poslání. Jsme tu pro Vás, takže se opravdu nebojte na cokoliv zeptat :)

Lenka 💙

PS: Pokud Vás zajímají další důležitá témata jak si v klidu a bez stresu připravit a hlavně užít vaší svatbu rády vás uvítáme na našich Svatebních kurzech pro nevěsty,kde jako dárek získáte 10% slevu na svatební květiny a dekorace od nás a mrkněte na naše tipy na svatební trendy 2017.
Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

© DOMI design | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig